Introduction

Eelinfo veeteenuse kättesaadavusest võimaliku pikemaajalise elektrikatkestuse ajal

Eelinfo veeteenuse kättesaadavusest võimaliku pikemaajalise elektrikatkestuse ajal

Eesootaval nädalavahetusel, s.o 08-09.veebruaril toimub Eesti elektrivõrgu lahti ühendamine Venemaa võrgust. Desünkroniseerimiseks on riik teinud pikalt ettevalmistusi, kuid alati tuleb valmis olla ka selleks, et kõik ei lähe plaanipäraselt.

Desünkroniseerimise ajal võib tekkida elektrikatkestusi, mis mõjutavad ka vee-ettevõtte tööd. Elektrikatkestuste korral võib veevarustus ja reoveekäitlus olla häiritud, kuna veepuhastusjaamad ja pumbad töötavad elektri toel. Halvima stsenaariumi ehk pikaajalise elektrikatkestuse puhul annab OÜ Kohila Maja meeskond endast parima, et tagada joogivee olemasolu igale kliendile, küll aga tuleb arvestada, et teenuse osutamine ei saa jätkuda tavapäraselt ning oma panuse peab andma ka ühisveevärgi ja -kanalisatsiooniteenuse tarbija. Selleks soovitame:

  • varuda mõistlik kogus joogivett (nt 3 liitrit inimese kohta päevas);
  • vältida elektrikatkestuse (ka juhul, kui teil kinnistul on oma generaatoriga majapidamises elekter olemas) ajal, kui ka veevarustus veel toimib, tegevusi, mis tekitavad suures koguses reovett (saunatamine, pesu ja nõude pesemine, vannis käimine jne);
  • jälgida meie kodulehte www.kohilamaja.ee võimalike tegutsemismuudatuste kohta info saamiseks, internetivõimaluse puudumisel/katkemisel püüame esimesel võimalusel kajastada infot asulate infotahvlitel.

Kui elektrikatkestus on pikem kui 2 tundi või kui ühiskanalisatsioon on täitunud kriitilise piirini katkestatakse joogiveeteenus ühisveevärgist täielikult. Sel juhul saab joogivett vajadusel ja isikliku kanistriga:

Kohila alevis, sh Masti, Pukamäe ja Urge külade elanikud – Kohila alevis Kooli tänaval asuvast hüdrandist ja Kuusiku tn 15 asuvast veetöötlusjaamast ajavahemikel 09:00-11:00 ja 17:00-19:00.

Aespa alevikus, sh Vilivere küla elanikud – Aespa aleviku Metsaveere lasteaia (Suvila tee 27a) juures olevast hüdrandist ja võimalusel Suvila tee 27b asuvast veetöötlusjaamast ajavahemikel 09:00-11:00 ja 17:00-19:00.

Prillimäe alevikus – Prillimäe veetöötlusjaamast (Linnu kinnistu) ajavahemikel 08:00-09:00 ja 15:00-16:00.

Salutaguse külas – Salutaguse veetöötlusjaamast (Põllu tee 1 kortermaja kõrval) ajavahemikel 09:00-10:00 ja 16:00-17:00.

Hageri alevikus – Hageri veetöötlusjaamast (Kabelikopli tee 1 kortermaja juures) ajavahemikel 11:00-12:00 ja 18:00-19:00

Sutlema külas – Sutlema veetöötlusjaamast (Metsapunkti tee 7a kõrval) ajavahemikel 12:00-13:00 ja 19:00-20:00

NB!

!! Kui vahepealsel ajal elektriühendus taastub lühiajaliselt ja ühisveevärgist on veetarbimine võimalik, siis sellel päeval graafiku alusel enam veetöötluste juurest ja hüdrantidest vett eraldi ei jagata.

!! Kui elektrikatkestus taastub lühiajaliselt, kuid on teada, et see on ajutine, siis palume ühisveevärgi ja -kanalisatsiooniteenust tarbida mõistlikult ehk et ei pandaks tööle kõiki majapidamises leiduvad vett tarbivad seadmed, nauditakse pikalt dušši jne. Oluline on, et reoveepumplad jõuaksid ühiskanalisatsioonis oleva reovee pumbata reoveepuhastile, et ei tekiks reostusohtu tänavatel.

!! Aespa ja Vilivere piirkonnas elektriühenduse taastumine ei tähenda, et koheselt taastub ka ühisveevärgi ja -kanalisatsiooniteenus, sest reovee ärajuhtimine ei sõltu ainuüksi Kohila Majast, vaid meie eelvooluks olevate pumplate elektrivarustusest (Saku vald ja Tallinn).

!! Veeteenuse taastumisel võib esineda veekvaliteedi kõikumisi (rooste)

Küsimuste korral võtke meiega ühendust tööpäeviti helistades üldtelefonile 5847 0685. Avariitelefonile palume mitte helistada küsimustega „Millal vesi tagasi tuleb?!“, „Mul sai reoveemahuti täis, tulge kohe!“ jne. Avariitelefon on mõeldud ainult välisvõrkude riketest teavitamiseks. Kinnistusisesed torude lõhkemised/külmumised, kanalisatsiooni ummistused, reoveemahutite täitumised jms ei kuulu vee-ettevõtte avarii alla.

Sagedamini tekkida võivad küsimused:

  • Miks piiratakse veekasutust elektrikatkestuse ajal? Veeteenuse pakkumisele seab piiranguid reovee kokku kogumine ja pumpamine reoveepuhastitesse. Selleks, et joogivett saaks pakkuda ühisveevärgist võimalikult pikka aega, tuleb igal tarbijal vett ühiskanalisatsiooni suunata võimalikult vähe ehk kasutada ühiskanalisatsiooni ainult hädapäraseks.
  • Miks pole vee-ettevõttel piisavalt generaatoreid, et kõik pumplad saaksid tavapäraselt töötada? See tähendaks üle 70 generaatori olemasolu.  Vee-ettevõtted pole pidanud otstarbekaks sellises mahus generaatoreid omada. Samuti pole võimalik sellises koguses ja vajaliku võimsusega generaatoreid rentida.
  • Kust leiab infot veeteenusega seonduva kohta kriisi ajal? Esimene infoallikas on kindlasti vee-ettevõtte koduleht (www.kohilamaja.ee), kohaliku omavalitsuse koduleht (www.kohila.ee) võimalusel jagame infot ka sotsiaalmeedia vahendusel. Kui interneti teenuse osutamine lakkab elektrikatkestusest tingituna, siis püüame esimesel võimalusel infot kajastada ka asulate infotahvlitel ja vee-ettevõtte kontori välisuksel. Palume arvestada, et OÜ Kohila Maja kollektiiv on väike ning eriolukordades on igaüks talle ettenähtud tööpostil ülesandeid täitmas ehk eraisikute telefonikõnedele vastamine ei ole esmatähtis. Telefoni teel saab infot küsida üldtelefonilt 5847 0685.